- TELECOMMERCE NIEUWS -

Oxxio wil het de klant zo makkelijk mogelijk maken

oxxioVoor het verhogen van de klantbeleving, nam Oxxio enige tijd terug een customer experience manager in dienst. ‘Om negatieve associaties met je merk te voorkomen, moet het overstapproces perfect zijn’, vindt Hjalte Niehorster.

De 24-jarige customer experience manager heeft naar eigen zeggen weinig kaas gegeten van de energiemarkt en van klantcontact. Volgens Niehorster is dat juist een pre, want op die manier kijk je onbevooroordeeld tegen zaken aan. Eén van zijn belangrijkste aandachtsgebieden bij Oxxio, is het overstapproces. ‘Dat moet perfect zijn, om negatieve associaties met je merk te voorkomen. Een verhuizing brengt een hoop werk met zich mee. Van aanvraag tot uitvoering neemt dat proces grofweg zo’n twee maanden in beslag.’

Klantdata
Daarnaast moet het energiebedrijf te allen tijde helder richting klanten communiceren. Naar zijn idee moet iedere organisatie onduidelijkheden wegnemen en als het even kan die zien te voorkomen. ‘Je moet het de klant zo makkelijk mogelijk maken, zodat dat proces vlotjes verloopt’, oppert Niehorster. Automatisering kan hier een toonaangevende rol in spelen. Bijvoorbeeld door op afstand het energieverbruik uit te lezen, zodat Oxxio dat niet meer aan klanten hoeft te vragen.

Een andere tip voor het creëren van een goede klantbeleving, is het analyseren van klantdata. ‘Een klant die met energiebesparing actief is, kun je bijvoorbeeld persoonlijk informeren met de mededeling ‘uw verbruik is 20% lager dan gemiddeld in Nederland in uw situatie’. Dit is motiverend om verder te gaan met besparen. Deel de klant mee wat-ie wenst. Dan creëer je pas customer experience’, besluit de tijdelijke Oxxio-kracht.

Noot: het volledige interview met Hjalte Niehorster is gepubliceerd in Telecommerce Magazine 02-2012. De jongste editie valt begin volgende week op de deurmat bij alle abonnees.

21-03-2012 om 10:31 uur | 2 reacties
reacties
  • Hjalte Niehorster op 22-3-2012

    Geachte Jaapie op, Het betreurt mij dit te horen. Wij willen u graag verder helpen en dit zo snel mogelijk voor u oplossen. Helaas hebben we naar aanleiding van uw bericht onvoldoende gegevens om contact met u op te nemen. Zou u zo vriendelijk willen zijn uw gegevens te mailen naar deoxxiomedewerker@oxxio.nl. Dan zorgen wij dat alles zo snel mogelijk opgelost is. We zien uw email graag tegemoet. Met vriendelijke groeten, Hjalte Niehorster

  • Jaapie op 21-3-2012

    Ik zou eerst beginnen met het terugbellen bij een terugbel verzoek. Wij hebben 4 panden, wilden overstappen naar Oxxio....we bellen u terug..tot 4x!!! beloofd...moeten nu nog bellen.. Tja....customer experience...mooi woord, 2xwoordwaarde bij Scrablle..maar verder inhoudsloos.

reageren
Naam:
E-mailadres:
Reactie:
Verificatie:
I.v.m. automatische plaatsingen, vragen wij u om bovenstaande verificatiecode in te vullen
 
 

Gerelateerde artikelen:


nieuwsarchief