- TELECOMMERCE NIEUWS -

DDMA introduceert Code Social Media Marketing 

hashtagOm zichtbaar te maken wanneer meningen of berichten van consumenten over producten zijn ontstaan in het kader van marketingprogramma’s, lanceert DDMA de Code Social Media Marketing. Wanneer een BN’er bijvoorbeeld twittert over product X, dan moet hij dat aangeven door middel van een hashtag.

Alle 270 leden van de betreffende branchevereniging hebben zich gecommitteerd aan de nieuwe code. Hiermee is een begin gemaakt met het reguleren van reclame- en marketingactiviteiten via social media. De Code is tot stand gekomen ‘na brede publieke consultatie met de branche’ door middel van een publiek debat, een online discussieforum, de Consumentenbond en de DDMA Commissie Regelgeving.

De initiatiefnemers hebben verschillende hashtags in gedachten voor de ‘gesponsorde meningen’, zoals #paid bij een vergoeding, #spon voor sponsoring en #sample bij het aanbieden van gratis producten. Transparantie is het uitgangspunt, meent Willem Sodderland van DDMA. ‘De ontvanger moet de geloofwaardigheid van een mening wel kunnen beoordelen. Daarvoor is transparantie nodig over de relatie tussen zender en het merk waarover het gaat.’

23-03-2012 om 8:28 uur | Geen reacties
reacties
  • Er zijn nog geen berichten geplaatst.
reageren
Naam:
E-mailadres:
Reactie:
Verificatie:
I.v.m. automatische plaatsingen, vragen wij u om bovenstaande verificatiecode in te vullen
 
 

Gerelateerde artikelen:


nieuwsarchief